söndag 24 november 2013

Svantes härligt, tokiga inredningsidéer!


....de som gör livet på fastlandet både roligare och mer spännande och sällan tråkigt :-)
Jag vet inte hur många gånger jag sagt:"- men så kan man väl inte göra?" " det där går väl inte?" Och lika många gånger har Svante svarat:"- säger vem?" och varför inte?" Samma antal gånger har det slutat med att jag stått med ett leende på läpparna och en stolt känsla över min fantastiska man och det han åstadkommit. Har aldrig behövt säga " va var det jag sa". Är fascinerad över hans fantasi och förmåga att genomföra det som världen enklaste sak.

Här är några av de saker han gjort! 
Inrett bastu i en gammal rivfärdig "byscha" med brygga och en båtför såklart! 

Köksbänken som ni sett innan med luckor gjorda av en gammal dörr delad i tre delar och hasp som stängningsanordning. 

På den kaklade diskbänken blev det även en liten, liten "brunn" som vattnet från disken kan rinna ner i :-)

En bom från en segelbåt hängandes nedanför taket med små hängen att hänga vinflaskor i om vi vill. 

Jag fick en garderob in i väggen med en spegel som dörr i sovrummet. Stängs med en liten fönsterhasp uppe i hörnet.

Vi behövde ett rum till när vi flyttade ihop. Noah som är yngst fick ett spännande kryp in! En liten skrubb som varit skafferi långt tillbaka men vi använt som linneförråd.
Men det var ju lite litet så då byggde Svante ut som en låda ut i trapphuset, perfekt längd för hans säng. Som ett litet loft.
Noah är jättenöjd. Blev ett litet fönster med vid hans säng så han kan spana ner på oss i trappan. Detta var några av alla Svantes underbara idéer. Svårt visa exempelvis Noahs rum ordentligt men rakt nedanför hans lilla fönster är det öppet ner i trappan. 
Själv har jag börjat öppna sinnet för annorlunda idéer allt mer....jag började förra sommaren med en annorlunda plantering....i en gammal byrå :-) 
Ha en fortsatt skön söndagkväll! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar