måndag 25 november 2013

Visst är kylan vacker….men….och så en tv serie på gång om om långsegling!!

…..jag säger som Svante brukar säga: jag tycker inte om att frysa! Det är på sitt sätt skönt med kylan som biter, den klara luften när solen strålar från klar blåhimmel i november och att när mörkret kommer så är det mysigt krypa in och tända ljus…

Men det blir ju mörkt på andra sidan jordklotet också mer eller mindre olika säsonger och jag ( vet att Svante håller med mig) måste säga att jag absolut föredrar sol från klar blåhimmel och värme! Slippa massa kläder. Jag längtar till garderoben krympt till båtens utrymme och de flesta dagarna på året inte kräver särskilt mycket tyg på kroppen…..längtar till solen blekt våra hår och mina små grå får kika fram lite extra ;-) och solen gjort avtryck i våra solbrända ansikten med "kråksparkar" vid ögonen……längtar……


Istället tänder jag några ljus och kryper jag upp i soffan och drömmer mig bort igen…japp igen….innan idag så var det till ett annat varmt ställe med annat mål….Yogaresa till Grekland med Malin Berghagen…det hade inte suttit fel till våren….lika bra fortsätta drömma, för vem vet plötsligt kanske det slår igenom ;-) ……sen kan man ju om man vill tillräckligt mycket, försöka göra något åt drömmen…
En trisslott kanske ;-)

Jag läste till min glädje idag att det ska göras tv program om långsegling! Harald Treutiger ska göra en tv serie om atlantsegling!! Var inne och läste om det och tittade på bilder från tävlingen som programmet handlar om. Den går från Gran Canaria och sedan 2800 NM över Atlanten till Västindien och Rodney BayLäs mer här: http://ewaluvan.se/harald-treutiger-gor-tv-serie-om-atlantsegling/#.UozmaRof1OM.facebook
Hoppas de sänder det snart! Vi vill med!!

Ha en skön kväll, själv ska jag nog krypa ner strax och fortsätta drömma medans Svante befinner sig på ett varmare och blötare ställe än jag…typ Vattenpalatset :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar