söndag 29 december 2013

Hon har gjort det vi vill göra och fler borde försöka sig på att göra!!

Jag fick tipset om denna kvinna av vår härliga granne Bodil för ett tag sedan och tyckte det lät intressant men har inte fått tummen ur att fördjupa mig i det men nu!!! Bodil beskrev henne som "likatänkande" till oss (svante och mig), att hon läser hennes och våran blogg b.la för hon inspireras av våran plan att göra det vi vill och inte det som förväntas av oss, våga planera för att släppa allt för oss själva och vår dröm/ livsplan. Hon läser "hennes" blogg för det är precis vad hon har gjort!!
"Henne" som jag pratar om heter Camilla Lebert Hirvi. Jag var inne nyss på hennes facebooksida och hemsidan till hennes företag Peelitoff . Direkt när man går in på hennes sida så kan du läsa en Varningstext längst upp till höger : Varning! Att läsa denna sidan kan göra att du kanske gör stora förändringar och börjar följa din innersta dröm istället. ( och undrar varför du inte har gjort det tidigare!)
Bara genom att läsa det blir jag ju glad så jag skuttar….ja i huvudet i alla fall ;-)
Hon nämner även det som vi sagt så många gånger till människor som tycker vår plan är härlig men, men, men och alla dessa men…." Det måste finnas något mer än detta"
Vi älskar våra barn, har ett fantastiskt hem, trivs med våra jobb så visst har vi det bra och är på många sätt jättelyckliga! Men vi tror ändå att det finns något mer och vi vet vad som får oss att må ännu bättre och det är båten, utan massa måsten, prestige mm och det är sol och värme!
Men våra barn då…som många undrar…ja våra barn kommer alltid att vara våra barn och de kommer ha sina liv och vi väntar till den yngste är 18 år och alla 3 kan välja att göra det dem vill. Följa med, stanna hemma, komma och hälsa på när de vill :-D De tycker inte det är något konstigt, de har ju varit med och är med i planerandet och tankar, funderingar. De kommer med ideér med mera så för oss alla är det här så självklart. Vi, hela familjen, ser det mer som att vi öppnar möjligheter även för dem.
De är kul att vi inspirerar men vi är ju inte där än och vi har ett vardagsliv som hamnar i fokus på vår väg dit….Så vill du ta det ett par nivåer högre så gå in och läs på Camillas sida www.peelitoff.net , jag menar hon är ju redan där ;-)
"If you can dream it, you can do it"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar