tisdag 15 april 2014

Lite sorg och en hel hög av kreativitet

Som vi alla vet är livet lite upp och ner. Ibland mer och ibland mindre.
Vi har haft lite otur senaste dagarna…..
Vi kan börja med i lördags då jag och min vän Cina skulle köra hem från Göteborg efter en hel dags utbildning i Barn- och Ungdomsyoga. Vi satt i bilen i parkeringshuset, fyllda av dagen och ett skönt lugn men samtidigt helt slut. Jag backar…och PANG!! Det var visst en stolpe snett bakom bilen som jag inte såg och som bilen tydligen inte heller såg eftersom backvarnaren inte sa ett pip. Det blev en snygg buckla i förardörren och en sidospegel som plötsligt hängde i en sladd :-O Ett gäng unga grabbar stod utanför och utropad "wow" högt så det hördes in i bilen. Jag vet inte vad jag tänkte men jag for snabbt ut och tittade på katastrofen och vände mig sedan mot dem och sa: "- är det någon som har silvertejp?"…..haha, de såg lite chockade ut och utgjorde något läte som kunde ha varit "nää". Sen satte jag mig i bilen hos Cina och så kom tårarna såklart….jag var ju dessutom helt slut efter dagen. Ringde Svante som lugnande som alltid förklarade för mig att det är bara materiella ting, en världslig sak. Vi åkte till närmaste mack och köpte silvertejp och tejpade fast sidospeglen på dörren så den inte hängde och slog. Sen skrattade vi faktiskt lite åt det för ingen kom ju till skada och det är ju något som löser sig.


På söndagen när jag kom hem efter dag 2 så berättar Svante något han inte ville berätta på lördagen eftersom det redan hade hänt "lite" saker. Men det här var mycket värre!! Det var som om någon drog undan mattan under mina fötter…..Båten är rutten! Svante har jobbat med den under helgen och skulle laga lite saker och upptäckte detta. Dessutom hade det blivit lagat på några ställen tidigare…..så det var dolt men någon tidigare ägare hade sett det tidigare.
Vad gör vi nu??? Med allt?? Vår älskade båt, vår framtid….

Men…så har jag ju en Svante!! Han kände sig också nere men mest arg. Svante säger att han kan fixa det!!! Tjohooo!!
Bilen känns inte så jobbigt men båten!! Det måste ju bara lösa sig och Svante skulle inte säga det om han inte trodde han kunde fixa det. :-)
Så hålla alla tummar ni kan för oss!

Innan jag slutar skriva nu så tänkte jag bara dela med mig av en rolig sak som Svante kom på och jag genomförde i fredags. Passar bra så här till påsk.
Ett stort påskägg med en "bag in box" i. Jag plockade ur påsen med vin och la den i ägget, skar hål för "pipen". Klar att använda och ser lite kul ut. Bra påskpresent eller påskprydnad ;-)


Ha en skön tisdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar