torsdag 12 juni 2014

Att njuta varje minut

...det är en konst som borde vara självklar. Men tyvärr är det inte så. Svante är rätt bra på det av naturen, jag har varit katastrof på det men är mycket bättre med hjälp av träning och oväntade vändningar i livet.

Båten är i och visst är det semester väldigt snart och en hel del kvar att göra på båten....men! Av erfarenhet så vet vi att saker kan komma emellan eller inte bli exakt som man tänkt sig ändå så varför stressa i onödan?
Svante tycker det är kul att fixa och greja när han är ledig samtidigt som han gärna gör en paus och njuter av kaffe i solen med mig. I morse när vi vaknade på båten så hade vi ju ingen frukost här. Visst, det är inte långt till affären men varför inte lika gärna njuta lite ordentligt dagen till är och ta en frukost på hotellet :-) Så skönt och sådan vardagslyx!!
Svante jobbar sent ikväll med men sedan ska han köra ner bommarna och det blir en natt till här.
Som ni förstår är Coccos och jag redan i båten. Jag ligger och lyssnar på vinden som friskar i och bara njuter. Känner sådan frid och lugn....detta trots att jag har en kropp som totalstrejkar för mig idag med massa värk och en arm som inte vill funka...men det är ju som det är som Svante säger....min kloka man! <3. Och om jag bara låter det vara så kan jag njuta för fullt och det är så skönt! Det är de små sakerna i livet som gör helheten.
Saker tar tid men att stänga av autopiloten lite och istället njuta av allt som är just nu....det är fantastiskt och man känner sig rik direkt.
Vinden, knarrande tampar och brygga, vibrationerna i båten när det blåser....vem behöver musik ;-)

Tänker avsluta detta lite djupa inlägg om livet med att citera den kloke Paolo Coellho. En bekant till mig delade detta på Facebook igår och det är verkligen tänkvärt.....
"One Day You Will wake up and there won't be any more timer to dom The tings you've always wanted.
Do it now! "

Vår dröm som är en plan är inte genomförbar idag (now)....av praktiska skäl. Men vi är påväg mot målet men vi har också möjlighet att njuta av varenda minut på vägen.
Kom ihåg att det är oftast resan mot målet som är det stora äventyret...och det vill du väl inte missa ;-)
Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar