onsdag 9 juli 2014

Har lämnat skutan, man, hund och barn...

....allt detta för ett drygt eget äventyr...
Jo, faktiskt sant...kunde dock varit utan det.... Suck!!
Drygt 3 timmar med buss, buss, tåg och tåg för att ta mig till Malmö och fylla på med mediciner....var liksom ett måste nu. Vi har varit påväg upp via havet allihop men vädret ville lite annorlunda.
Trots att vi klarade det bra igår med vindbyar upp till 12 m/s så var coccos lite stressad och båten lite kaotisk inuti 😃;-)
Så när vindarna började blåsa upp ännu mer i förmiddags så beslutade vi detta....hm...inte det roligaste jag gjort en varm sommardag :-S
Det verkade ändå vara ett klokt val då det kanske håller i sig ett par dagar och idag har det blåst upp till 14 m/s och det är ju onödigt om vi inte måste...framför allt för coccos skull.

Så nu, exakt en timme efter jag rullade in på Malmö station, så rullar jag åter härifrån! Med smoothie och en sallad samt en hög med mediciner...
Längtar tillbaka som en tokig till båten och mina pirater!

Allt går att lösa men ingen har sagt att det alltid är så smidigt ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar