måndag 28 juli 2014

Svante siktar högt och plötsligt är vårt hus begravt med saker….??

I torsdags så begav jag och Oliver oss iväg till Växjö för att tömma min farfars hus. Han klarar inte att bo där längre så nu är det sålt och allt som inte han får plats med på hemmet skulle delas upp mellan min fastern min bror och mig…..Ja….mycket fina saker blev det…så mycket saker!!! Å vi som skulle göra oss av med saker, vad hände där?? Hm…Jaja…men det är lite kul med andra saker så det vi gillar får vi väl använda och fortsätta sälja det vi haft nu på loppis eller något ;-)

Hur som helst har det varit intensivt och jag har haft en enorm båt abstinens!! Men till slut är jag nu här..så skönt. Tänkte mig en skön kväll här i solen till Svante slutar jobba. Plötsligt dyker han upp och har lite rast…han ska bara fixa lite…det fixas lite här och där och plötsligt dyker svärföräldrarna upp och jag sätter mig i land med svärmor och pratar lite medan svärfar hoppa i båten för att hjälpa Svante….
Plötsligt ser vi hur svärfar hissar upp Svante i masten!!! Det ser lite hackigt ut men det går….hm..
Väl uppe inser han att han hade behövt en stjärnmejsel…svärfar "knyter" fast tampen han hissat upp Svante i….då kändes det lite orolig faktiskt..men det gick bra och en stjärnmejsel hissades upp i en lina. Lite fix och skruv och sen kom han äntligen ner :-)
Tyvärr kunde jag inte fota det för vi har båda lämnat in våra mobiler idag på garanti….Svante tog kort under vattnet med sin igår och det ska den klara (vi har båda sony xperia z1 compact) men den har lagt av helt. Den funkade först en stund men sedan dog den…eller rättare sagt skärmen. För kameran funkar, man hör klicket. Min har krånglat med ljudet ett tag….bara ljud i höger öra eller högtalare. Spelar ingen roll vilka lurar jag haft och när någon annan provat har det funkat. Men nu ska det bli ordning med det….men jag har ingen annan mobil än så länge ;-) Spännande!!! Får använda den fasta och vara mobillös på båten….kanske blir urskönt…om inte annat är det alltid nyttigt….Men lite tråkigt med kameran. Så idag får ni hålla till godo med en "gammal" sommarbild.

Vi räknar ner till lite långledigt över helgen så vi kan segla upp någonstans i Vänern…<3

Ha en skön måndagkväll och glöm inte dricka i värmen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar