fredag 10 oktober 2014

Trissvinst, resor och glädje!


Vad är glädje egentligen? Små saker? Stora saker???
I sanningens namn så är det väl lite vad du gör det till ;-)

Hur som helst så är jag imponerad över att så många gillade och kommenterade min status på facebook igår kväll som såg ut så här:

Yes!!! Trissvinst!! Resa bokad till mig och maken och studentresa till Oliver! 😀😀
Behöver jag säga att sms och telefonsamtal har varit några stycken också….
Frågan på hur mycket vi vann kom ju såklart och svaret kommer komma här…..
Vi vann tillräckligt mycket för att en av oss skulle kunna ta en enkel resa till Trollhättan…. ;-)
….men resan som vi bokat går till Egypten om en dryg månad och Olivers studentresa till Cypern i maj så ja, glädjen här hemma kändes igår. Det kändes faktiskt som vi vunnit en högvinst fast trissvinsten egentligen blev en kul liten bonus ;-) Men en vinst är en vinst och flera positiva saker ger känslan av "flow"…...
Efter att ha levt med smärta i drygt ett och ett halvt år nu och nu plötsligt befinna sig i ett läge där det känns bättre än på länge…vilket i sin tur gör att jag är lugnare och gladare än på länge vilket såklart även övriga familjen är….hur som helst så efter det så känns det som en vinst att kunna boka en resa och har framför oss där vi ska njuta fullt ut! Det känns som faktiskt som vi har vunnit stort just nu…och vi väljer att känna det så vilket gör att skratten och feelgood känslan här hemma är riktigt hög just nu <3

Det blir visserligen ingen segling på vår resa ;-) men vi får väl "reka" lite i Röda Havet ;-) Vi kommer åka till Marsa Alam och snorkling av korallrevet som ligger där är nog det vi kommer göra mest. Ingen av oss har varit i Egypten så det ska bli kul och skönt på många sätt.

Nu vet du i alla fall hur det ligger till med vår vinst och resan samt att vi är verkligen så glada som jag tror många av er uppfattade det när ni kanske trodde att vi hade vunnit mer pengar…jag tror det är det som kallas Lycka!

Vi önskar er en skön helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar