lördag 9 maj 2015

Landkrabbor & Resfeber

Känns konstigt när jag sitter här i gungstolen och lugnet lagt sig…..regnet smattrar mot rutan…
I morse var det helt annorlunda!! Solen strålade! Vi satt ute på altanen i shorts och åt frukost trots att jag hade svårt att sitta still…haha…Snacka om att allt förändras hela tiden!
Snart är jag här oavsett vad jag oroar mig för nu ;-)

Jag har verkligen fått slå på stor "mindfulnesstrumman" idag för att försöka vara närvarande, få något gjort och inte oroa mig för det jag inte kan påverka just precis nu ändå….Hm…Som att ta mig från flygplatsen till hotellet!! Endel av mig är orolig för att de inte fattar vart jag ska eller försöker lura mig…ja, jag vet….men det är trots allt första gången jag reser helt själv :-)
En annan del av mig känner sig helt övertygad om att det löser sig när jag är där. Just nu så känns det mest som det sistnämda så det känns rätt gott.
Visst är vi 30 personer som jag inte vet vilka det är som ska på samma yogaresa med Malin Berghagen men eftersom jag bokat resan själv och de flesta åker från Stockholm så kommer jag med största sannolikhet inte att träffa dem förrän på hotellet.
Men å vad skönt det ska bli!! Först detta och sedan hem och ladda för Olivers student.

Vi har redan idag börjat prata lite mer om det och igår var Oliver och jag iväg och fixade det sista med kläder och skor för när jag kommer hem så åker ju han på studentresa…och sedan är det studentbal dagen efter han kommer hem så nu rusar det fram.
…..å då kommer vi ju inte ifrån den lilla detaljen längre att vi inte lagt någon tid på hus och trädgård utan bara båten det sista. Det börjar bli dags att tänka, fixa, rensa, planera…..puh….

Det är då det är skönt att vara två som är livsnjutare och ganska "mindfulla" (eller vad man säger…??) för det är alltid en av oss som står med fötterna på jorden om den ena av oss blir stressad och lugnt säger "det löser sig" eller "det blir som det blir och det blir bra". :-D Och eftersom vi båda är sådana i grunden så räcker det med dem orden för att pulsen ska sjunka och det som finns här och nu kan påverkas och njutas av.

Så med en man som tassar runt i köket och fixar mat och själv sittande i gungstolen, nu bloggandes men även för att avsluta några beställningar innan semestern….med ett glas rött vin så vill jag önska er en skön lördag kväll!
Å heja Sverige såklart ;-)

SoS 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar