fredag 12 juni 2015

Det behöver inte vara svårare än så här....

Svante jobbar kvällen (sista veckan innan han går på semester nu!), själv så har jag bestämt mig för att försöka göra så lite som möjligt men trots värk, njuta så mycket som möjligt. Visst känns det tråkigt att nu inför semestern i år igen få ökad värk men på nytt ställe när det ändå blivit så bra efter nackoperationen....Men med en fantastisk sjukgymnast, som om och om igen förklarar för mig att det här var väntat och hänger ihop med just operationen och är med största sannolikhet något som går att träna och vila bort, och med en stark känsla av att vägra ta på mig "offerkoftan" så försöker jag se möjligheter och hitta små saker att njuta av medan jag snällt gör som ordinerat....Står, går och sitter kortare stunder, ligga och vila korta stunder där emellan och rehabträna i vattnet dagligen!
Allt detta blir ju så fantastiskt mycket lättare på båten så här hänger vi för det mesta jag och Coccos när Svante jobbar....och när han slutar, ja då hänger vi här ihop ;-)
Så i väntan på att gå till Svantes jobb för rehabträning och bastu medan han städar så äter jag lite vegetarisk soppa (grönasaker hjälper kroppen läka!!), läser och gör lite halsband.
Så nä....svårare än så här behöver det inte vara...men tänk att ibland kan det enkla kännas väldigt svårt...framför allt innan man gjort det och upptäcker hur bra det känns och hur mycket tid man får att bara va och verkligen känna efter hur kropp och knopp mår.
Har det bra är ;-)
Hoppas du har det bra där du är.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar