tisdag 16 juni 2015

Fel riktning, rätt riktning & nu bära det söder ut

I söndags gick Svante på semester och gårdagen ägnades åt bilbesiktning och packa båten med allt som skulle behövas de närmaste 5 veckorna.....Glömt något? Absolut....men troligen inget viktigt ;-)

När båten igår var fullpackad å klar så ville vi ju inte gå hem och sova hemma....nä, lika bra att sova på båten så fick vi en extra chans att känna efter om vi hade glömt något viktigt. 
Vi valde dock att inte gå in i vänersborgs marina och lägga oss på vår plats utan varför inte skapa lite semesterfeeling direkt!...sagt och gjort och vi gick upp mot Vänern och lade oss vid stadskajen :-) visst var det fel håll...vi skulle ju ner mot Göteborg och inte uppåt Vänern....
Lite fix och trix för att få allt på rätt ställe men sen blev vi ju rätt hungriga och trötta var vi...( man blir ju det när man hela tiden funderar på om det är något mer sämsta med...) det fick bli en liten kvällspromenad in till stan och in på Stars & Stripes....vi ville dock gärna äta på båten....funderar man få takeaway här?? Jajamen...visst gick det att ordna. Mysig kväll blev det och Svante kom på "tusen" grejer som kunde lämnas hemma och som glömts ;-)
Detta gjorde att jag för första gången upplevde lite semesterstress hos min man.....han brukar vara grym på att släppa allt och tycka att oavsett så löser vi det sen om vi glömt något...
I år kände jag så...ingen stress allt mer än möjligen lite oro för värk på vägen....men så fort de tankarna kommer slår jag bort dom....jag behöver junintr oroa mig innan...jag har ont oavsett var jag är... Får jag mer ont löser vi det då ;-) .......som Svante brukar säga;-" man behöver ju inte klia sig innan det kliar".

Nu sitter vi denna tisdagskväll i sittbrunnen och har inte långt kvar till Göteborg. Vi har åkt åt rätt håll och tagit oss genom de 6 slussarna och ett gäng med broöppningar längs kanalen ner mot Göteborg.....det blir lite drygt emellanåt....ca 9 timmar har vi varit iväg nu....men det kunde varit värre...solen har ju faktiskt lyst på oss även om vinden varit lite kylig till och från och vi har sett massa natur och djurliv :-D.....bäst var en liten iller som korsade vår väg i vattnet. 

Vi har passat på att pyssla lite (läs Svante...jag har vilat...å styrt när han grejat). Äntligen kom piratflaggan upp också, den förra blåste sönder i höstas...Men nu är hon, vår Blackpearl of Sweden, ett riktigt piratskepp igen. 

Nä nu får jag sluta för nu kommer snart vågor från ett sånt där gigantiskt lastfartyg....känns alltid sådär att möta dom så här tight....de är ju sååå stora. Hoppsan....det är visst två!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar