tisdag 30 juni 2015

Storstadspuls och fotboll

Eller...ja...i ärlighetens namn så ser jag ju Inter så helhjärtat på fotbollen och Sveriges juniorer som möter Portugal just nu....men jag har koll ändå och uppskattar verkligen hela grejen med att sitta här som stolt svensk och (små) kolla fotbollen på en irländsk pub i Danmarks näst största stad Århus. 
Vi kom hit igår fast vi hade tänkt gå till Ebelholt efter en lite mindre mysig hamn som heter Öerna. Verkade mysigt med ett ferieomrpde uppbyggt på bryggor och en gammal sluss in men det var galet förfallet!! 
Hur som helst så körde vi igår när solen stålade att en timmes segling till Ebeltoft hade varit för kort när vädret var som bäst till havs och mörka moln tärnade upp sig över land.....sagt och gjort igen så njöt vi av solen till havs drygt 5 timmar till och hamnade här i Århus. 
Idag började vi dagen med frukost på en uteservering för 39:-/ person som vi såg igår redan. Mysigt!! Sen hatar vi gått på stan och kikat, tagit en öl eller kaffe eller mat paus lite här och där och njutit av solen som äntligen verkar ha förstått att det är sommar!! 
Å, lunchen får jag inte glömma....när jag lite lätt fräsande åt Svante, som skulle in på Netto..igen....( å ja, jag blir på lite lätt dåligt humör när jag behöver mat ibland..) blev stående på parkeringen med Coccos utan att ha en aning om varför....
I alla fall så kom han ett tag senare glad ut med en kasse. Vi gick en bit bort och hittade en skitig liten å  eller nåt och en brygga där vi satte oss och Svante plockade upp varsin öl, kanongott rågbröd, morötter och oliver. Det blev så mysigt! Det är min man i ett nötskal <3 

Så ja...det är väl också en del i att vi sitter där vi gör just nu ;-) Vi är båda lite anti det här med att sitta med iPad eller mobil när man är ute på krogen eller restaurang men när Svante är intresserad av fotbollen och jag sådär...ja då känns det här som en bra kompromiss :-)

Men nu mina vänner så ska jag göra min man sällskap och se det sista av förlängningen ;-) 
( är ju rätt mycket mer fan av hockey annars men nu blir det ju spännande!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar